سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           نسیم قدسیان


شهید چمران

نیایشهای عارفانه شهید چمران دل هر خدا ترسی رابه لرزه ای وا میدارد تا بداند عشق نه این بازیهای خیابانی است و نه افسانه های اساطیری ,بلکه تعالی روح بشر است به معشوقی که دل دادگی مطلق ازآن اوست .

مجاهدی خستگی ناپذیرکه نامش هنوز زینت بخش میدانهای جنوب لبنان و جنوب ایران است .

باید مصطفی را درگفتار جوان 22 ساله ای جستجو کرد که درآمریکا متولد شده ودرپی یافتن خود با روح بلند وعاشق این مردبزرگوار آشنا شده وازآن پس باشنیدن نامش اشک فراق درگوشه چشمانش حلقه میزند.

روحش شاد و یادش گرامی باد



ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 خرداد 31 توسط سید داود



 زندگی نامه شهید محمد بخارایی

بخارائی

شهید محمد بخارائی فرزند علی اکبر در سال 1323ه.ش در جنوب شهر تهران به دنیا آمد او پس از پایان دورة مدرسه با شهید رضا صفار هرندی دوست صمیمی شد و در جلسات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی اصغر هرندی با اسلام و افکار روشنفکرانه در نهضت امام آشنا گردید.

 با آغاز نهضت امام خمینی، شهید بخارائی و شهید هرندی با مؤتلفه اسلامی آشنا شدند و شهید عراقی آن ها را برای جهاد مسلحانه شایسته یافت و آنان را با شهید امانی مرتبط ساخت.

 شهید امانی تحولی نو در روحیه آنها پدید آورد و شرکت در دوره های تمرین مسلحانه روابط آنها را مستحکم کرد. او در عملیات بدر برای اجرای در کلمه الهی در به هلاکت رساندن حسنعلی منصور نقش ویژه ای داشت و پس از شلیک دو گلوله به طرف منصور، از صحنه بیرون آمد ولی با لغزیدن پای او روی یخ خیابان در جلوی مسجد سپهسالار سابق (مدرسه شهید مطهری فعلی) به زمین افتاد و دستگیر شد ولی در کلانتری بهارستان به نصیری معدوم با شجاعت و صراحت پاسخ هایی داد که او برآشفت و با عصای مارشالی به دهانش زد و آن را غرق خون کرد.

 شهید بخارائی با اینکه نوجوانی 20 ساله بود ولی در باز جوئی ها و بیدادگاه همگان را از بلاغت و فصاحت و شجاعت خود به تحسین واداشت. شهید بخارائی در سحرگاه 26 خرداد 1344 همراه سه شهید دیگر با نشاطی کامل و با فریاد الله اکبر شهادت را پذیرا شد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 خرداد 25 توسط سید داود



ali

یکی از افتخارات امام علی علیه السلام این است که بعد از اعلام دین اسلام از طرف پیامبر بزرگ محمد صلی الله علیه و آله ، اولین آقایی که از پیامبر حمایت کرد، آقا امیرمؤمنان، علی علیه السلام بود. امام علی علیه السلام ، تنها ده سال داشت؛ ولی از چنان فکر و اندیشه بالایی برخوردار بود که وقتی با دین اسلام آشنا شد و پیامبر او را از آمدن این دین زیبا آگاه کرد، مدال اولین مسلمان را برگردن آویخت. این مدال طلایی، بعد از سال ها، همچنان می درخشد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 خرداد 23 توسط سید داود



امام

بسم الله الرحمن الرحیم

با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌. و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج‌ مبرم‌ دارم‌. و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیردو از ملت‌ امیدوارم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهیها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت‌ و تصمیم‌ اراده‌ به‌ پیش‌ روند و بدانند که‌ با رفتن‌ یک‌ خدمتگزار درسدّ آهنین‌ ملت‌ خللی‌ حاصل‌ نخواهد شد که‌ خدمتگزاران‌ بالا و والاتر در خدمتند، والله نگهدار این‌ ملت‌ و مظلومان‌ جهان‌ است‌.

والسلام‌ علیکم‌ و علی‌ عبادالله الصالحین‌ و رحمة‌الله و برکاته‌

 26بهمن 1361 ، 1 جمادی الثانی 1403

روح‌الله الموسوی‌ الخمینی

 اماما ، پس از گذشت سالها هنوز هم صدای رسایت که لرزه بر اندام دشمن می انداخت در گوشم طنین انداز است.

اماما ، هنوز هم عظمت ورود مبارکت را به میهن اسلامی از یاد نبرده ایم

هنوز هم احساس می کنم گلهایی  که در مسیر حرکتت گسترده بودیم پژمرده نگشته اند

هنوز یاد و خاطره روزهای انقلاب که عاشقانت در مساجد گرد می آمدند و زمزمه های آنها را که دست بدست اعلامیه و دستورات صادره ات را می گرداندند فراموش نکرده ام

اماما کلمات و جملات یارای آن را که احساس درونم را بیان کنند ندارند ولی با این جملات و کلمات نارسایم می خواهم فریاد بزنم که:

ای امام ، ای فرشته رحمت ، ای معمار بزرگ انقلاب ، ای روح خدا هرگز از یاد و قلب این ملت ولایتمدار و بسیجیان پاک نخواهی شد و بحول و قوه الهی و رهبری مقام معظم ولایت ، حضرت آیت الله خامنه ای راهت را ادامه خواهیم داد






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 خرداد 11 توسط سید داود



حضرت فاطمه

میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت بر تمام شیفتگان اهل بیت مبارک باد

ای روی تو  جلوه گاه  سرمد  زهرا

وی  سینه  تو  بهشت  احمد زهرا

عید   تو  بود  ببخش عیدی  ما  را

زان دست که بوسیده محمد زهرا

همانا ما کوثر را به تو اعطا کردیم پس برای پرودگارت نماز بخوان وقربانی کن .  سوره کوثر آیه 1 و 2

خداوند از خشم فاطمه خشمگین و به سبب خشنودی او خشنود می شود، فاطمه پاره تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده است آن کس که با او دوستی ورزد با من دوستی ورزیده است. فاطمه قلب و روح من است، فاطمه بانوی زنان دو جهان است.            پیامبر اکرم (صلی‌‌اله‌علیه‌وآله)

حضرت فاطمه زهرا (سلام‌اله‌علیه‌وآلها) روز بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت، در مکه بدنیا آمد، ایشان وارث صفات بارز مادر گرامیشان خدیجه بود . در بخشش و بلند نظری وحسن تربیت وارث مادر بزرگوارش ودر سجایای ملکوتی وارث پدر بزرگوارش بود.

تمام هویت انسانی در او جلوه گر  است.   تمام ابعادی که برای زن و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا(سلام‌اله‌علیه‌وآلها)جلوه کرده و بوده است. یک انسان به تمام معنی انسان، تمام نسخه انسانیت ، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان، ... تمام حیثیت زن، تمام شخصیت زن ، روز میلاد حضرت زهرا موجود شد. تمام هویت های کمالی که در انسان متصور است و در زن تصور دارد، تمام، در این زن است.

حضرت مهدی (عج‌اله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) که جهان را با ظهور و احکام نورانی خود متحول  می کند و عدالت را در تمام زمین حاکم می گرداند فرموده اند که : دختر رسول خدا برای من سرمشق و الگوی نیکویی  است . حضرت مهدی (عج‌اله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) حضرت فاطمه زهرا را الگو و اسوه خود در رفتار و برنامه  حکومتی  خود می داند .






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 خرداد 2 توسط سید داود