سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           نسیم قدسیان


سپاه

در نخستین روزهای طلوع فجر پیروزی ، جوانان ولایت مدار فرمانی را از انفاس قدسیه امام خمینی دریافت نمودند و عاشقانه و لبیک گو گرد هم جمع شده و نسبت به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام نمودند . این فرمان با لبیک مردمی  مظلوم از متن و دل جامعه  که همه چیزشان را رژیم ستم شاهی به یغما برده بود اجرا شد و این نهاد مقدس تشکیل  و به فضل الهی تداوم و پایداری انقلاب اسلامی را تضمین نمود.

  

در بدو تأسیس هدف سپاه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن بود و شاید کسی به ذهنش خطور نمی کرد که مسئولیت عظیمی بر دوش این جوانان عاشق ولایت نهاده شده است . ولی عامل حضور این جوانان عشق به ولایت ، خدمت به انقلاب و مردم مستضعف و اطاعت محض و عاشقانه از ولایت فقیه و امام خمینی بود . این جوانان همچون بازوی توانمندی دلباخته و جان برکف در خدمت ولایت و انقلاب اسلامی در آمدند و توانستند با رهنمودها و رهبری حضرت امام از عهده مسئولیتهای خطیری که بر عهده شان گذاشته می شد سربلند و پیروز برآیند . اینها عاشقانی بودند تشنه ولایت و گوش به فرمان رهبر و آماده پذیرش هر گونه مسئولیت و انجام هرکاری که از سوی فرمانده خود خمینی بت شکن بر آنها محول می شد.

با این فرمان سپاه خود را موظف به پیشبرد آرمانهای والا و اهداف بلند انقلاب اسلامی دانسته و دریافتند که مسئولیت خطیر و سنگین حفاظت و نگهبانی از حکومتی که بر اساس اسلام ناب محمدی برپا شده است بر عهده آنها گذاشته شده است و با این وصف و این آرمانها و اهداف سالروز ولادت سالار شهیدان حضرت حسین (ع) بعنوان روز پاسدار نامگذاری شده است .

( مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای "مد ظله العالی")


سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و  خالص سپاه و بسیج را سیراب می کرد، توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی






نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 2 توسط سید داود